"Olimpiyat madalyalarımı geri veririm"

Gözde ÖZTÜRK
By -
0

Uluslararası Olimpiyat Komitesi (IOC) İcra Kurulu’nun, 12 Şubat’ta İsviçre’nin Lozan kentinde yapılan toplantısında, güreşin 2020 olimpiyat programındaki temel spor dalları arasından çıkartılması yönünde karar almasının ardından olağanüstü toplanan FILA yönetimiyle birlikte Tayland’ın Phuket adasında bulunan Ahmet Ayık, AA muhabirine yaptığı açıklamada, olimpiyat madalyalarını geri verebileceğini söyledi.

Olimpiyat madalyalı güreşçi arkadaşlarının, IOC’nin bu kararını protesto etmek için madalyalarını geri vereceklerini dile getirdiklerini ifade eden Ayık, “Üzülüyoruz, herkesten önce ben bir olimpiyat şampiyonu olarak üzülüyorum” dedi.

1964 Tokyo ve 1968 Mexico City Olimpiyatları’nda bir gümüş ve bir altın madalya kazandığını hatırlatan Ayık, “Hem altınımı, hem gümüşümü teslim ederim, neden etmeyeyim? Çok da önemli değil, ne yapıyorlarsa yapsınlar” diye konuştu.

“Komisyon başarılı olacak”
Dünkü yönetim kurulu toplantısında, IOC ile görüşmeleri yürütmek için bir komisyon kurulduğunu ve bunun başına FILA Yönetim Kurulu üyesi Rodika Yakşi ile FILA Başkanvekili Japon Tomiaki Fukuda’nın getirildiğini hatırlatan Ahmet Ayık, “Komisyonun başarılı olacağına inanıyorum. Zaten IOC’nin kararı kesin değil. Mayıs ayında yapılacak değerlendirmenin ardından son karar, Eylül ayında Arjantin’de yapılacak ve İstanbul’un adaylığının da görüşüleceği IOC Genel Kurulu’nda verilecek. Güreşin olimpiyatlara dahil olma şansı hala var. Olimpiyatların en eski spor dalları atletizm ve güreş” ifadelerini kullandı.

AA


"Olimpiyat madalyalarımı geri veririm"

Yorum Gönder

0Yorumlar

Yorum Gönder (0)